پاسخ به سوالهای متداول
در حال حاضر خدمات اکسپرس ارسال بسته باکسیت در شهرهای تهران، کرج، قم، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز، ساری و رشت ارائه میشود.
در سایر شهرها سرویسدهی با همکاری شرکت ملی پست ایران انجام میشود.
محدودیت مرسولهها شامل همه موارد غیرقابل ارسال براساس قوانین جاری کشور است. از طرفی ارسال بسته تا 11 کیلوگرم (وزن جرمی یا وزن حجمی) از طریق باکسیت امکانپذیر است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر راجع به قوانین ارسال این صفحه را مطالعه کنید.
چون قیمتگذاری در باکسیت صرفا براساس وزن مرسوله و بهصورت پلکانی انجام میشود و ارتباطی با مسافت (در مرسولههای بینشهری) ندارد.
برای ارسالهای درونشهری، بینشهری «با مبدا یا مقصد شهر تهران» و شهرهای نزدیک (مثل قم و اصفهان) مرسوله نهایتا تا یک روزِ کاریِ بعد به گیرنده میرسد.
برای ارسالهای بینشهری با مبدا و مقصد شهرهای دور (مثل تبریز و اهواز)، مرسوله نهایتا تا دو روزِ کاریِ بعد به گیرنده میرسد.
امکان پرداخت هزینه ارسال توسط فرستنده (پیشکرایه) یا گیرنده (پسکرایه) وجود دارد.
همچنین امکان استفاده از سرویس COD (پرداخت هزینه کالا و ارسال در محل گیرنده) با قابلیت تسویه آنی برای کسبوکارها فراهم است.
بعد از دریافت کد رهگیری اطلاعات مرسوله قابل رویت است.
کد رهگیری یک کد 13 رقمی است که هنگام تحویل دادن مرسوله به باکسیت، برای فرستنده و گیرندهی مرسوله پیامک میشود و با استفاده از آن میتوان وضعیت ارسال مرسوله را در مسیر مبدا تا مقصد، رهگیری نمود.
کد تحویل، یک کد پنج رقمی است که برای گیرنده ارسال میشود و گیرنده در زمان تحویل گرفتنِ مرسوله، این کد را به توزیعکننده باکسیت تحویل میدهد.
در صورتی که در هنگام مراجعه توزیعکننده به آدرس تحویل، گیرنده در محل حضور نداشته باشد، وضعیت “عدم توزیع موفق” برای مرسوله ثبت میشود. در این شرایط، توزیعکننده یک بار دیگر در روز بعد جهت تحویل مرسوله، به آدرس گیرنده مراجعه خواهد نمود. در صورتی که در دومین مراجعه نیز تحویل به گیرنده انجام نشود، مرسوله به آدرس فرستنده بازگشت داده خواهد شد.